veckan

Har ju varit ledig sen förra torsdag eftersom jag bytte med en kollega och igår när det var min natt så var jag ledig pga att vi var på planeringsdagar i september. Nåja vi har varit i stugan mest och flyttade hem igår. 
 
Mån var jag o simma (Tornio har öppnat åter efter att ha haft renoveringsstängt 1 år)
 
Tis orientalisk dans (missat 3 ggr pga jobb, försöker träna lite hemma för att inte hamna efter)
Vi har haft problem med att beställa höftsjalar och tillslut när jag bestämde för en då fanns det bara 1 kvar och många ville ha den, dessutom var många sjalar slut och en hemsida hade inga sjalar förrän januari)
 
Så jag mejlade och beställde och betalade HAYATI magdans och ser fram mot att få denna vackra sjal till nästa träning. Det funkar inte så bra att träna utan...o denna är ju så vacker.
 
299 kr och 20 kr frakt inte illa när man får den man vill ha. (foto lånat från Hayatis sida)
 Lånade även detta citat som jag fick i mejlen:
 
Hayati  betyder "mitt liv". Vi vill påminna Dig om att Du är unik. 
Kom ihåg att ta hand om Dig och Ditt liv och unna Dig det där lilla extra - Du förtjänar det!
 
Jag håller med till 100%
Onsdag   Latinskdans
To    Lavis och djupstretch
Fredag   Lavis
 
För 2 år sen började jag att leta efter "något annat" efter att gymmat och simmat och prommat reglebundet sen Johanna var 4 år (26år idag) så lessnade jag på GYMMET då den stora trenden kom. Alla skulle på gym och jag hade gymmat för att jag VILLE träna. Men som sagt annat drog såsom frisk luft och jag har även testat skidåkning varje vårvinter. Min man är ju superproffs på skidor och åker många mil om vintrarna. Jag har sagt att jag kan åka med svärmors gamla skidor ...det jag åker. Men nu känner jag att jag vill ha egna och börja åka på riktigt. Jag som alltid sagt att detta är inte min grej...har nu börjat känna att JO detta är KUL och jag vill.
 
För 2 år sen började jag testa dans 1g/v vilket kändes jättekul men jag tyckte att det var för lite med 1gång /v
Så förra året 2017 gick jag 3g/v och iår går jag alltså 5 pass+ djupstretch vilket gör 6,5 timmar /v och sen ska jag simma en gång/v  (för att inte bli så torr i huden) och åka skidor. Ja vi cyklar ju mycket också.
 
ALLT detta gör jag för att jag ÄLSKART och inte för att någon bestämmer vad jag ska göra :))
 
Sen letar jag kurser i Afrobeat...Reggeton...finns ju massor som är skoj skoj...
Eftersom jag jobbar vissa veckor natt så kan jag inte gå på alla  pass varje vecka men iallfall 2 pass när jag är inbokad i så många :)
 
Nu ska jag göra mig i ordning för en prommis. Sovit gott och sitter i pyjamas och dricker kaffe. (Lagligt när man ska ut o jobba till natten) Att ta hand om sig xtra bra och unna sig vila.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0