Tandläkaren

Efter en tid med bultande från en kindtand tog jag tag i och beställde tid till tandis. Tanden är lagad 2016 och har funkat ok till nu. När jag böjde ner huvudet så bultade det och varm dryck gjorde obehagligt ont i tanden.Så jag har undvikit att tugga ens på den sidan.
 
Jag hade en NY tandläkare idag och hon var fan inte väldens bästa pedagog. Utländska personer talar rakt och undviker kringelikrokar som gör att svenska språket blir snällt och trevligt. 
Detta tog nästan 1 timme. 3 sprutor bedöving. Jag sa att jag fick det förra gången MEN hon körde sitt eget race tills hon började borra på det onda och jag höll på att flyga ur stolen. Först då blev det mera bedövning.
 
Kände att både huvud o nacke domnade och hela min kropp var stel som en pinne. Jag höll krampaktigt i stolkarmarn och kände att hela käken säkert måste slås i läge igen efter detta. Att gapa 55min kändes verkligen. MEN jag tänkte att snart är det över. När det var det så fick jag dra ur tandläkaren om jag nu var färdig eller? Då fick jag veta att detta var en avvancerad behandling med att rotfylla min tand som var infekterad så då ska jag tillbaka om över en månad. Längtar verkligen inte.
Men hon får en till chans sen byter jag tandläkare...
 
Skulle vilja ta bort alla amalgamplomber som jag har och byta ut dem till vita.
Nu läste jag dessutom att det inte är så bra med Rotfyllning heller. Hoppas bara att det blir bra.
 
By the way har bedövingen släppt nu och jag inte är helt sned i munnen länre. Missade dock Lavis idag pga av att jag ville heala mig i lugn o ro hemma. Dessutom är vädret helt snöigt och blött.
När käre maken kommer ska vi åka och äta något gott. Har ju varit utan mat hela dagen.
 
Tur att jag har TANDvårds abonnemang så jag slipper betala en stor summa för mitt besök idag. Tror rotfyllning är jääättedyrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0