Barnbarn

Vi har varit hos Jo i Esbo dit vi förde Alices spjälsäng och bilbarnstol mm och på posten kom Emmaljunga vagen igår när vi kom tillbaka från Tallinn till Esbo.
 
Nu är det bara att vänta på att lillen ska födas. Om det blir vanligt eller snitt. Läkaren säger att henne mage är för stor men det är den inte enligt mig. Hon mäter sitt blodsocker och blir orolig över att hon knappt får äta något. Hon som äter sunt och är smal överlag. Vad de har för mått vet jag inte men när man är gravid är det väl normalt om magen växer. Jag jobbar i vården själv och ser gravida dagligen. Alla är olika och jag anser inte att hennes mage är konstig på något vis utan helt normal. Blodsockervärdet var 5.3 när hon gjorde belastning. 1 tim efter helt normal och lika nomalt 2 tim efter men deras gränsvärde är 5.1 punkt slut. Så nu oroas hon av det också och ska nu mäta före och efter varje måltid. På fredag ska hon på läkarkontroll så får se vad läkaren säger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0