Mumindagen

Igår drabbades jag av muminfeber😁 hade absolut inte tänkt ställa mig i kö men vid 13 tiden gick jag dit.
 
Kön var från Stadium till iittala. Jag kände spänningen stiga. Tänk om muggarna tar slut!
 
Men väl vid ingången fick man så många biljetter som man ville ha. Sen kö till kassan där man kunde köpa sina muggar. Kön var lååång men man kunde slappna av för man var ju garanterad sina muggar med biljetterna.
 
No panic o allt var lugnt o fint. Man bjöds på godis och äppelmust. Glad att  jag gick dit för det har bara pratats om mumindagen igår♥️♥️♥️
                       Muumin päivä muki, Kahvikupit, mukit ja lasit, Keittiötarvikkeet ja astiat, Lempäälä, Tori.fiMuumin päivä muki, Kahvikupit, mukit ja lasit, Keittiötarvikkeet ja astiat, Lempäälä, Tori.fiMuumin päivä muki, Kahvikupit, mukit ja lasit, Keittiötarvikkeet ja astiat, Lempäälä, Tori.fi
Arabias nyaste muminmugg, Mumindagen såldes endast under en dag. På Mumindagen, det vill säga Tove Janssons födelsedag den 9 augusti. Det  såldes en begränsad mängd specialmuggar.

Illustrationen på muggen Mumindagen är från år 1955 och Tove Janssons teckning som ursprungligen ritades för en dagstidning i London. På teckningen har Mumintrollet och Muminmamman klättrat upp på det högsta berget på en närbelägen ö för att beundra solnedgången. Mumintrollet kryper upp i Muminmammans famn och trycker sin nos mot hennes silkeslena nos. Det är tyst och de är på tumanhand – så är det gott att vara. På berget får de vara i lugn och ro en stund, borta från stöket och de andra familjemedlemmarnas längtan efter uppmärksamhet.
Trackback
RSS 2.0