Tisdag

 
Tisdag, Maj, Ledig vecka, ute är det så vackert grönt. Idag blåser det lite mer men jag tror det blir fantastikt att ta en prommis med Mandy och tillbringa dagen med en god bok på terassen. 
Jag känner av pollen i ögonen och lite i halsen. Har inte tagit någon tablett och dropparna är slut. Vi har mycket björk runt vårt hus och i skogen här i kring. Jag putsade fönstren för ett kort tag sen och nu är fönsterbläcken alldeles gula av pollen.
 
Igår var det kanonvarmt när jag kom från Luleå. Det blev terassen och tvätt. Senare åkte vi till stugan.
J skulle riva översvämmningsbarriären runt bastun och jag putsade alla fönsterrutor. Vi har ett stort fönster i stugan och 3 i kök och sovrum. Dessa har små rutor så man måste ta en ruta i taget. Både in och utsidan. och sen bastun har 2 också. Men skönt att få det gjort. Putsade med en bland av diskmedel, ättika och vatten. Har märkt att flugor och spindlar inte riktigt gillar ättika :)
 
Vattnet har sjunktit i älven fastän det är mycket ännu. Vi kan inte ta bastuvatten förrän älven lugnar ner sig, brukar vara runt midsommar. Jag ser fram mot mycket bad i älven och bastu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0