Välkommen Februari

Kylan håller i sig upp i norrland -20 fräscha grader. Kylan är rätt ok eftersom den är torr och går inte in i ben o märg som fuktig kyla gör. Hade ont i ryggen igår så jag skippade dansen. Tänkte att jag nog kan gå på dagens danslektion MEN då är ledaren sjuk idag. Jag håller på att elda bakugnen och ska sen ut en sväng med hundar och ta en dusch innan jag åker o hälsar på Alice 😍
 
Hon har ju varit på Kanarieöarna i en vecka o haft det bra. Det är stor skillnad att komma till denna kyla.
Senare ska jag åka till Kemi o hämta käre maken som kommer hem från en veckas jobb i Tammerfors.
 
Ljuset börjar komma tillbaka så att man märker det redan. Snön som är kritvit och fin gör ju att det ljusnar ytterligare. Hoppas vi kan åka skidor i helgen. Har ju inte testat mina nya skidor ännu. Har fått byta 3 ggr då det inte passade mig alls med vallningsfria.
 
Mina plargoner som verkar ha överlevt vintern i vårt kyliga sovrum (+10 till +12 grader) har idag fått ny blomjord och mårbackan delade jag i 2 mindre krukor. 
Längtar efter blommor...
Kuvahaun tulos haulle pelargonia
(bild  lånad från nätet)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0