Regn

 
Midsommaren har vi tillbringat i stugan. Helt ok väder om inte supervarmt hela tiden. Vi har varit ute hela dagarna och prommat till forsen varje dag. Mycket turister vilket är jättekul.
 
 
 
Vi har badat bastu och bastat länge med björkris enl tradition. Käre maken doppade sig i älven, men jag kunde inte. Är inte rädd för kallt vatten men när det blåser kallt då kan jag inte. Men sommaren är ju lång :)
 
Nu regnar det lätt och är 12 grader. Bakar en laxpaj till Johanna som kommer hem imorgon. Jag är ju i Luleå hela veckan så hon måste ju känna six Xtra välkommen hem :)
Ris,Spenat, kokt ägg i skivor och över det gravlaxskivor. Degen blev ganska lös och svårjobbad, så nästa gång ska jag minska smör och nästan bara ha kvarg i för det blir jättebra då. Hittade ej mitt gamla recept som jag gjorde för så denna är fr nätet och var inte så bra. Glutenfritt är ju lite svårare att baka. Ibland tar jag i chiafrön för då blir det enkelt att baka och det binder på ett bra sätt. Nåja hoppas pajen blir god.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0