Ledig dag

Började med en härlig sovmorgon...solen visar sig litegrann nu och jag är ledig...känns helg MEN jag jobbar helgen.
Igår fick vi besked att det blir nyval i mars då det nu råder

regeringskris i landet. och så fick vi även veta vad som händer med Kära CAPE EAST..
 
.HAPARANDA: Roger Akelius har en överenskommelse med Bert Karlsson och Göran Simu, som innebär att Cape East blir ett asylboende. Roger Akelius bekräftade under onsdagen att överenskommelsen innebär att Karlsson och Simu tar över ”hela ansvaret” för spa-anläggningen. – Jag är riktigt glad att Cape East kan användas för hjälpverksamhet, säger han. Enligt Akelius kommer  inte hela hotellet att behövas som asylboende. – Men det finns inga planer från min sida på parallell verksamhet.
 
De får gärna använda alla delar för att kunna ge gästerna ett bättre liv; spa, bastu, bassänger, gym, utbildningslokaler, säger Akelius och uppger att verksamheten kommer att starta relativt omedelbart, det vill säga så fort allt är organiserat. Migrationsverket har ett kontrakt med Bert Karlssons bolag Jokarjo ab om ett tillfälligt boende  i Haparanda för 500 asylsökande flyktingar.   
 
Då kommer frågorna....Kommer någon annan nyttja CAPE EAST utbud av friskvård? Kommer någon annan att besöka detta unika ställe? Troligen INTE...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0