Vacker kylig onsdag

Jag har jobbat med tvätt o städ här hemma idag och handlat lite.
När jag var klar åkte jag till gymmet och gick igenom hela kroppen.
Ingen kondition idag utan bara styrka. 

Sen jag bytte program ser jag jättesnabba resultat...är ju inte helt nybörjare på gym för jag har ju tränat sen få se nu...sen Johanna var 4 år och nu är hon 19..så det är ju ett tag. Tränar man på olika sätt så ger det resultat men kör man på samma sätt år ut o år in så står man på samma nivå utan att det händer nåt.


Mitt mål är inte att bli biffig heller utan lagom smidig och stark kropp...jag är Enormt nojjig med att stretcha...dels för att jag lätt får låsningar i axeln och trapezius. Sen har jag lätt att få ont o stelt i höger sida av nedre delen av ryggen... Jag började jobba med äldrevård när jag bara var 16 år och lyfte för tungt fast jag inte fick. Så det enda som hjälper är att stärka..rygg och mage samt stretcha ryggen flera ggr per dag om jag känner mig stel...


Jag jobbar ju på Ortopeden också och ser hur fruktansvärt ont ryggpat har när de kommer in akut. Jag försöker att förebygga så gott det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0