Dunderhonung

Honung slår ut ökända bakterier.


Brittiska forskare har funnit en dunderhonung mot antibiotikaresistenta bakterier.

Det är Manukahonung från Nya Zeeland, rapporterar tidskriften Microbiology.

För ett par år sen köpte jag Propolis från hälsokost som är ett preparat från Bikupan. Tabletterna smakar bikupevägg :) men jätteeffektiva. Så visst tror jag på naturens medicin och att sätta in det så snart man känner symptom gäller.

En annan probiotika är Echina Röd Solhatt...superbra när man tar det så fort man känner av en förkylning.

Läste mer om honungen och den ska vara bra mot magsårsbakterien också.


Idag är en öppen dag med inget inplanerat....jag börjar ju jobba på fredag och sen ser det ut som om jag jobbar nästan varenda dag i februari...alla helger iallfall. Så detta är min vila inför allt jobb

Men jag gillar ju att jobba och med min finska SISU klarar jag av det jag vill :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0